سونا یا اتاق بخار ؛ تفاوت های اساسی
نوشته شده توسط : estakhrbama

تمام سونا ها و سالن های بخار با توجه به منبع گرما و سطح رطوبت (آب در هوا)، طول مواجهه و سلامتی و تناسب اندام کلی شما، از مزایای بهداشتی مختلفی برخوردار می باشند، مانند:

از بین برنده سموم
دفع سموم، دفع فلزات سنگین و از بین برنده استرس انباشته شده در بدن می باشد.
کاهش استرس
افزایش کیفیت خواب، آرامش و از بین برنده استرس
بهبود پوست
کمک به بهبود سلولسیت، رنگ پوست و منافذ باز پوست و آبرسانی به پوست
سوزاندن کالری و کنترل وزن
سوزاندن کالری به میزان 600 کالری یا حتی بیشتر در یک جلسه 30 دقیقه ای از طریق عرق کردن.
از بین برنده درد
ورم مفاصل، گرفتگی عضلات، خشکی مفاصل، رگ به رگ یا پیچ خوردن
تقویت سیستم قلبی عروقی
ضربان قلب، افزایش نرخ متابولیکی، کمک به ثبات فشار خون.
سونا های خشک سنتی
به طور سنتی، سونا برای تهیه حرارت گرم خشک با رطوبت کم در یک اتاق چوبی، معمولا سدر یا صنوبر استفاده می شود. درجه حرارت بین 78 تا 90 درجه سانتیگراد (180-195 درجه فارنهایت) است. شناورهای سونا با ریختن آب روی سنگ های گرم ایجاد بخار می کنند که موجب دمای 160 تا 200 درجه فارنهایت و رطوبت 5 تا 20 درصد می شود. سنتی ترین بخاری ها سوزاندن چوب است، اما راحتی وسایل الکتریکی و گاز شگفت انگیز است.
سونای مادون قرمز
سونای مادون قرمز در مقایسه با سونای خشک محیطی با معتدل تر و تجربه بهتری را ارائه می دهد.
سونا یا اتاق بخار ؛ تفاوت های اساسی

اشعه های مادون قرمز سونا در حدود 5 تا 10 ثانیه گرم می شوند و بدن و هوا را مستقیما گرم می کنند. مادون قرمز یک جایگزین بسیار عالی برای افرادی است که از یک تجربه انفجار گرما لذت می برند اما نمی توانند از گرمای شدید سونای سنتی لذت ببرند. بسیاری از افرادی که سونا های سنتی را تجربه کرده اند و از آن لذت می برند، تصور می کنند که سونا مادون قرمز همانند سونای سنتی است. مهم است بدانید تجربه مادون قرمز با سونای سنتی یکسان نیست. سونای مادون قرمز یک تجربه بسیار خوبی از سونا را برای شما به ارمغان می آورد، مخصوصا اگر گرمای زیاد را دوست ندارید، سونای مادون قرمز بسیار متفاوت از یک سونای سنتی هستند.
اتاق بخار
اتاق های بخار کاملا متفاوت هستند. اتاق بخار با سونای بخار تفاوت دارد : رطوبت و گرمای محیط پایین. هر چه دما پایین تر باشد اتاق بخار برای برخی از افرادی که ممکن است از سونا لذت نبرند قابل تحمل تر باشد. از آنجا که رطوبت بالا است، اتاق های بخار باید از کاشی، سنگ مرمر یا اکریلیک ساخته بشوند و تمام اتصالات باید از فولاد ضد زنگ، برنج، پلاستیک یا دیگر مواد ضد زنگ ساخته شود. سقف و نیمکت ها باید شیب داشته باشند، بنابراین آب از بین می رود و باید تخلیه آب در اتاق وجود داشته باشد. ژنراتور بخار خارج از اتاق بخار قرار دارد و نیاز به لوله کشی از منبع آب (ترجیحا آب گرم) و از ژنراتور به اتاق بخار و همچنین سیم کشی برق به ژنراتور دارد. ترکیبی از بخار و گرما منافذ پوست را باز می کند، به طور موقت متابولیسم را افزایش می دهد و سموم را دفع می کند. و البته، گرما باعث کاهش درد عضلات و مفاصل می شود.
نکات مهم استفاده از اتاق بخار
قبل از استفاده از اتاق بخار، باید از حمام گرم استفاده کنید تا پوست را به دمای اتاق بخار برسانید. نباید بیش از 15 دقیقه در یک اتاق بخار نشسته و بعد از بخار گرفتن دوش خنک بگیرید یا در آب سرد شیرجه بروید. پس از دوش گرفتن، پوست باید تمیز و تازه باشد. بر خلاف آنچه شما فکر می کنید، اثر خنک کننده دوش گرفتن پس از حمام بخار داغ ممکن است واقعا پادزهر مناسب برای رطوبت تابستان باشد!

مطالب مرتبط :

هیتر سونا خشک

دیگ و مولد بخار سونا

چراغ و کنترل تجهیزات سونا

تجهیزات جانبی سونا

 




:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: